ЄВРОПА РОБИТЬ 2021 РІК РОКОМ ЗЕЛЕНОЇ УГОДИ
Європейський Союз вводить в дію перший в світі звід законів, правил і політик, щоб змусити не тільки блок з 27 країнЄвропи скоротити викиди вуглецю, але, можливо, повести за собою і весь інший світ.
Він називається Європейським зеленим курсом і спрямований на створення основи для нової фінансової та політичної парадигми, заснованої на боротьбі зі зміною клімату, шляхом примусу підприємств і суспільства до переходу на відновлювані та ті, що все ще розвиваються джерела енергії, такі як водень, сонце, вітер і біомаса.
Важливо відзначити, що «зелений курс» підкріплений нещодавно затвердженим «законом про клімат», який зв’язує руки й мимовільним політикам: скорочення викидів тепер є юридичною вимогою відповідно до законодавства ЄС.
Очікується, що пакет кліматичних правил від 14 липня та більш жорсткі поправки до існуючих правил будуть великими. ЄС розглядає можливість стягування сумнівного податку на деякі іноземні товари, такі як сталь та добрива, що надходять з країн, які не виконують свою роль в скороченні викидів вуглецю, – так званий «податок на коригування меж викидів вуглецю». Крім того, він планує ще більше підвищити стандарти палива для транспортних засобів, кораблів і літаків, що може привести до збільшення податків на низькосортне паливо.
ЄС також вводить нові фінансові механізми для покарання підприємств і навіть власників будівель за їх викиди і заохочення екологічно безпечних інвестицій. Тим часом ЄС розробляє нові стандарти, щоб визначити, які інвестиції – як державні, так і приватні – можна назвати стійкими та екологічними.
Експерти кажуть, що цей пакет нових законів і правил відображає чають більш часті повені, хвилі тепла, посуху, танення льодовиків, сильні шторми та втрату біорізноманіття.терміновість, з якою люди в Європі, а також у всьому світі, відносяться до зміни клімату. Європа, як і будь-який регіон на планеті, страждає від наслідків зміни клімату, які вклю
Після багатьох років інтенсивних дебатів і зростаючого занепокоєння з приводу глобального потепління законодавча модель ЄС з боротьби зі зміною клімату може стати набором передових практик, яким решта світу захоче слідувати – або, можливо, буде змушена їх проковтнути, якщо вони захочуть продати свою продукцію в Європі.
При розробці такого всесвітньо значимого законодавства Європа використовує так звану «м’яку силу» – «ефект Брюсселя». Європа, найбільший єдиний ринок в світі, пишається тим, що встановлює глобальні стандарти, і ці закони про зміну клімату прагнуть саме до цього. Вони поставили Європу на передній план наукових і політичних зусиль, спрямованих на вирішення проблеми зміни клімату, однією з найскладніших головоломок в світі.
24 червня Зелена угода отримала свого роду офіційний старт, коли Європейський парламент затвердив так званий Європейський кліматичний закон, який вимагає від усіх 27 країн ЄС скорочення вуглецевого забруднення.
Закон про клімат вимагає чистого скорочення викидів вуглецю на 55% до 2030 року в ЄС замість мінімального 65% скорочення, за яке виступають екологи. Відповідно до закону, ЄС також повинен стати кліматично нейтральним до 2050 року. Кліматична нейтральність – це термін, який використовується для позначення випадків, коли діяльність компанії, країни або навіть людини не сприяє глобальному потеплінню. Визначення кліматичної нейтральності – справа складна та спірна.
Європейський кліматичний закон є відгалуженням Паризької угоди, історичного договору, підписаного 196 країнами під час вирішального саміту Організації Об’єднаних Націй зі зміни клімату, що відбувся в 2015 році в Ле-Бурже, військовому аеропорту та авіаційному вузлі під Парижем. При підписанні Паризької угоди світові лідери погодилися стати юридично зобов’язаними скоротити викиди вуглецю та зупинити потепління планети на 2 градуси Цельсія вище доіндустріального рівня до 2050 року.
Зелена угода ЄС, ймовірно, займе чільне місце, коли світові лідери зберуться в Глазго на щорічній конференції ООН зі зміни клімату в листопаді та викладуть нові зобов’язання зі скорочення викидів газів, що утримують тепло. На конференцію в Глазго покладаються великі надії. Китай та США, в тому числі Великобританія та Індонезія, розробляють свою власну нову кліматичну політику.
Таким чином, звід законів і правил, що лежать в основі Зеленого курсу, покликаний змусити ЄС скоротити свої викиди за рахунок збільшення поставок відновлюваної енергії та виконати свої зобов’язання по Паризькій угоді. Теоретично іншим регіонам світу буде потрібно реалізувати аналогічні юридично обов’язкові плани по скороченню викидів вуглецю, щоб виконати мандати Паризької угоди.
Кожній державі ЄС будуть виділені позики та гранти з фонду відновлення, більша частина коштів буде направлена на «зелені» проекти.